Sunday 1 December 2013

Kebaikan Teh Hijau


 Teh dapat membantu kita menjaga berat badan , terutama teh hijau. Tapi teh hijau yang fresh2 tu, bukan teh hijau dalam botol yang dah dicampur banyak gula dan pemanis . Orang yg suka minum teh hijau mempunyai penglihatan yg baik (dengan izin Allah) sbbnya? sbb...cari kt Google la eh..
Teh putih plak bleh menyebabkan kita awek muda..wowowo..kerana teh putih dpt mencegah timbulnya keriput pada wajah dengan mengencankan elastin dan kolagen dalam kulit kita. 
Teh hitam pulak dpt kurgkan stress haa bukan tu je, teh hitam jgk baik utk tekanan darah. Teh hitam dpt mencegah sakit jantung dan stroke (dgn izin Allah)
Untuk kegunaan muka plak, kita boleh buat teh hijau sbgi scrub. Caranya lepas buat teh, jgn buang teabag tu .

Daun teh yg hancur tu bleh dijadikan scrub dan kegunaannya utk buang sel kulit mati,  mencerahkan lagi kulit, and " unclog pores " 

CARANYA : Buat secawan teh. Ambik teabag tu dan biarkan sejuk. Koyakkan teabag tu dan letak daun teh yg hancur tu kt dlm mangkuk.  Tambahkan satu sudu besar madu dan gaulkan.

Okay, itu langkah untuk Basic Scrub. Langkah scrub untuk buang parut dan tompok hitam plak sng je. Ikut langkah basic scrub tdi cuma tambahkan sikit tepung beras. 

CARA GUNA : Bersihkan muka dulu. Ambik scrub tu dan sapu dekat muka. Biarkan selama 5 minit dan bilas dengan air. Digalakkan letak pelembab lepas buat ni.


           
                                                                                                                    SOO....GOODLUCK ^^


No comments:

Post a Comment